fredag den 25. november 2011

Biografturen


Da jeg gik ud af biografen, følte jeg, at jeg var med i en film. Jeg gik ligesom en skuespiller. Jeg tænkte ligesom sådan én. Jeg mærkede kulisserne og det farverige lys omfavne mig. Replikkerne fløj ud af munden på mig og bedst af alt, jeg reddede den smukke kvinde, og hun kyssede mig. Jeg var en stjerne, og snart ville alle være vilde med mig. Ja, Hollywood og Oscar ville snart tage sig kærligt af mig. De ville invitere mig til store receptioner og hotte fester. De ville sætte mig på plakaten. Op på stjernehimlen. Ind i hele verdens biografer og hjerter.
Jo, da jeg gik ud af biografen, følte jeg, at jeg var med i en film. Og sikke en film. En seks-stjernet film. Seks stjerner.  Og mig som den største af dem alle. Play it again, Sam!

Ingen kommentarer: